Auteur Topic: Herr Nia en aanverwante ellende.  (gelezen 19523 keer)

Hobo

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2011, 17:46:26 »
Een hernia is echt een ellende >:(, heb er zelf ook last van gehad. Die hernia is met enige oefening en veel tijd vanzelf genezen, de uitstulping is ingedroogt of heeft zich terug getrokken(ik weet niet meer welke uitdrukking de arts toen gebruikte). In die tijd heeft iemand mij gewezen op een kliniek in Veenhuizen. Met een endscopische operatie halen ze daar de hernia weg. Kijk maar eens bij Rugkliniek Iprenburg
Veenhuizen. Ik heb zelf geen ervaring met die kliniek maar even kijken op de website kan geen kwaad denk ik. Mijn hernia was niet operabel omdat de plek niet goed te benaderen was. Ondanks dat had ik voor mij zelf al besloten dat een operatie het aller laatste zou zijn.
Ik hoop dat je snel weer de oude bent!   :)
Wees je zelf er zijn al anderen genoeg!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #16 Gepost op: 31 maart 2011, 09:30:46 »
Effe een update van de afgelopen dagen. Na veel gepieker sinds vorige week woensdag de alternatieven bekend werden, heb ik gekozen om verdere behandeling te laten doen in het Algemeen Ziekenhuis Klina te Brasschaat door dr. Croese. Morgenochtend vroeg heb ik een consult bij hem en m'n MRI van het Groene Hart Ziekenhuis heb ik dan bij me. Mocht hij besluiten dat dit operabel is, dan zal ik via een endoscopische operatie geholpen worden. Wanneer, dat hoor ik dan wel, maar gezien de geluiden van de wachtlijstbemiddeling zal dat geen groot aantal weken zijn. De kogel is door de kerk en dat geeft aan de ene kant wel rust, aan de andere kant maak ik me nog steeds wel zorgen over de afloop. Zo verder ging in ieder geval niet en zelfs als er besloten wordt, dat opereren niet gaat lukken, ben ik verder dan dat ik niets zou hebben gedaan. Ook dat geeft toch wel rust in het koppie. Want - en dat vermoedde ik al lange tijd - dat stress invloed heeft op deze aandoening bij mij, daar ben ik wel achter gekomen.
Mijn vader en ik hebben allebei de gewoonte ons lichaam tijdens slaap onder spanning te zetten, ontspannen liggen lukt ons niet. Ook bij behandelingen van de fysiotherapie moest ik me bewust worden om lichaamsdelen los te laten, datzelfde geldt voor mijn vader. Wij verwerken de spanningen van de dag blijkbaar in de nacht. Een fysiotherapeute heeft me tijdens de behandelingen van mijn lichte nekhernia twee jaar terug uitgelegd, dat je een bepaalde buffer in je spierstelsel hebt om dergelijke pieken in de spanningen in je spieren op te vangen, maar naarmate je ouder wordt, deze buffer minder wordt. Als de spanningen hetzelfde blijven, komen deze pieken op een gegeven moment boven je buffer uit. En daar blijk ik nu mee te tobben. Dat gaat nu ten koste van m'n lichaam. Misschien moet ik nog eens ergens op een divan, want ik wil wel weten waar dat dan allemaal vandaan komt.  ??? Yoga, roepen er al meerdere mensen om me heen. Dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik wil daar nog niet aan. Meer motorrijden lijkt me beter, want daar kon ik het koppie altijd heerlijk mee leeg maken, zelfs al was het 20km tussen de files door. Afijn, eerst maar eens vrijdag afwachten, daarna zien we verder.

Greetz, kowalski.


EDIT:
Vandaag consult gehad bij dr. Croese en gezien de grootte van de hernia en de tijd dat ik er al mee rondloop, ben ik a.s. donderdagmiddag al aan de operaties toegevoegd. Het gaat allemaal wel erg snel, maar dat zullen we maar positief bekijken. Motorrijden zal de komende maanden tot het verleden behoren, maar ik hoop ergens in de tweede helft van het jaar het stuur weer in de knuisten te mogen vatten. Dat is toch weer een heel ander plaatje dan pas ergens in september geholpen worden. We'll keep you posted!
« Laatst bewerkt op: 01 april 2011, 17:36:31 door kowalski »
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #17 Gepost op: 03 april 2011, 21:29:26 »
Succes en veel sterkte donderdag Jan  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #18 Gepost op: 04 april 2011, 07:32:09 »
Misschien maar best dat het zo vlug moet, weinig tijd om te piekeren.
Veel sterkte donderdag en in gedachten zullen we erbij zijn.
Tot binnenkort
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #19 Gepost op: 06 april 2011, 21:32:58 »
Bedankt mannen,

Morgen vroeg op en dan zorgen dat ik om 10.00 ter plekke ben. Een maat van me rijdt mij en m'n vrouw naar het ziekenhuis. Ik mag niet rijden, vrouwlief durft zover op onbekend gebied niet te rijden. Ze zullen ruim voor de operatie - eind van de middag - weer thuis zijn. Ik kan van m'n maat ook niet verlangen dat hij de hele dag in het ziekenhuis blijft hangen, zodat ik samen met m'n vrouw naar de klok kan staren tot het tijd is. Zenuwen heb ik toch wel, of ze er bij is of niet. Ik ga er vanuit dat ik 's avonds op m'n kamertje terecht kom, zodat ik ze even kan bellen. Het zal in ieder geval na het weekend zijn, eer ik weer thuis ben. Ik hoop eerder, maar de zaterdag was nog even afwachten en zondag ontslagen worden uit het ziekenhuis verwacht ik niet. Vandaar dat ik van maandag uit ga. Zodra ik er toe in staat ben, horen jullie weer van mij.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #20 Gepost op: 06 april 2011, 21:41:40 »
Wij kijken mee uit naar de goede afloop.
Sterkte en tot zeer binnenkort.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #21 Gepost op: 11 april 2011, 20:33:09 »
Hoe staat 't er mee?
With blonds more fun.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #22 Gepost op: 14 april 2011, 20:51:46 »
Goedenavond heren, effe snel een update. Ik mag niet (lang) zitten, dus ik hou het kort.

Donderdagavond 7 april ging om half zes het licht uit bij mij in Brasschaat. Om negen uur ging het weer aan en om kwart voor tien lag ik weer op zaal. Ik heb bij het wakker worden eerst m'n voeten gecheckt en alles werkt nog, zonder pijn op die plekken waar het om ging. Vrijdagmorgen kwart over zeven stond de chirurg alweer aan m'n bed om te vragen hoe het ging en of ik nog pijn had - veel geslapen kan hij niet hebben gedaan. Zaterdagmorgen half twaalf ben ik ontslagen en nadat ik vervoer geregeld had, was ik om kwart over zeven thuis. Ik mag voornamelijk alleen liggen op rug en zij, zitten mag alleen even bij het eten en grote boodschap, en om de twee uur lopen. De looprondjes hebben zicht uitgebreid van tuin, via straat naar wijk en al een stukje daarbuiten. Ik stik van de spierpijn - vooral van de ligpositie van de operatie, is het vermoeden - en ik moet m'n conditie weer opnieuw opbouwen from scratch. Over 6 weken controle in Brasschaat.

Binnenkort meer, greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #23 Gepost op: 14 april 2011, 21:00:20 »
Geweldig Jan dat de pijn weg is  ;D Doe rustig aan en we hopen je snel weer te zien  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

BartjeV

  • Gast
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2011, 09:27:18 »
Hallo Jan,

Blij voor je dat het er goed uitziet  :)
Rustigaan weer opbouwen.

Gr. Bertus

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2011, 12:55:22 »
Super ! So far, so good.
Nu, zoals reeds gezegd, rustig opbouwen en dan ziet de toekomst er rooskleurig uit.
Veel beterschap en tot later.
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #26 Gepost op: 05 mei 2011, 11:06:44 »
Bedankt voor jullie opbeurende woorden!  :) Vandaag is het vier weken geleden dat ik 's avonds geholpen ben aan m'n rug. Ik kan momenteel al weer langer zitten, dus computeren helpt om de dag door te komen, naast lopen en wat oefeningen. Ik heb in de derde week een flinke dip gehad - veel rugpijn en spierpijn - en was ik af en toe bang dat ik weer terug bij af was. Gelukkig gaat het weer beter, ik ben waarschijnlijk te veel aan het lopen geweest en te lang. Elke misstap en over het hoofd geziene oneffenheid in de weg, voel ik nog wel in m'n rug, maar dat moet vanzelf beter gaan.
Helaas is fietsen en zwemmen nog taboe  :-\ , jammer, want dat had de dag wat gevarieerder gemaakt. Dus aan rijden kan/mag ik nog helemaal niet denken.  :(
Over twee weken controle en dan hoop ik wat meer uitzicht te krijgen op wat en wanneer ik weer iets meer mag. Maar er is nog elke dag vooruitgang en dat helpt je toch om er positief naar te kunnen blijven kijken. En zonder pijn en dat alleen is het al meer dan waard geweest.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #27 Gepost op: 21 mei 2011, 17:13:32 »
Effe update:
Gisteren terugkomdag bij dr. Croese in Brasschaat. 'Ik geef je vandaag min of meer weer je leven terug, je mag nu langzaam aan alles weer gaan doen wat je hiervoor ook deed.', zei hij op mijn 'ik heb geen pijn meer, maar ik mis nog wat conditie.' Dus ik kan weer gaan fietsen, zwemmen en wandelen om m'n lichaam weer klaar te maken voor terugkeer in de tredmolen ;) . Over vier weken mag ik weer gaan werken en tot die tijd zal ik er aan werken dat ik dan ook weer kan motorrijden, de toestemming voor over vier weken motorrijden heb ik al binnen  ;D . Ik zal wel even moeten trainen om die 263 kg weer te kunnen mannen bij het in- en uitlopen van de garage. Al met al een leuke dag vandaag. Ik mag niet mopperen over hoe het al met al gegaan is. Tien weken na de operatie mogelijk al weer werken en motorrijden - vooraf zou ik meteen hebben getekend. Dus u gaat me naar alle waarschijnlijkheid nog wel ergens meemaken dit seizoen. We doen het rustig aan.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #28 Gepost op: 23 mei 2011, 18:28:00 »
Mooi dat je uit het dal komt Jan!
Ik weet waar je doorheen bent gegaan...Ik heb er 3 achter de ""rug""1999/2003/2005......
Hopelijk is het een eenmalige.
Kijk wel uit met de zogenaamde FitnessGoeroes,toen ik stopte met sporten ging het binnen een paar weken weer de goede kant op.
Ja niet iedereen heeft hetzelfde lichaam,maar kijk ermee uit!

Gr Paul
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Herr Nia en aanverwante ellende.
« Reactie #29 Gepost op: 25 mei 2011, 20:58:25 »
Hoi Paul, bedankt! Nee, ik kijk goed uit. Met trainen bedoelde ik meer dat ik de motor eerst maar eens een paar keer de garage uit ga rijden/lopen, om te kijken of mijn spierkracht nog up to it is  ;). Ik heb al gemerkt dat het nog niet alles is. Het zwemmen - al drie dagen trouw een half uurtje gezwommen op buik en rug - gaat redelijk, ik wil geen risico nemen met overtrainen. Vandaag iets kleins in elkaar geklust (moeders vroeg er al 2 dagen naar en verwijt me nu m'n welwillendheid  >:( ) en dat was al teveel, ondanks opletten met het tillen van dingen. Ik denk dat het met de hand zagen van de platen plastiflex de boosdoener was - misschien toch maar eens kijken voor een handcirkelzaag. Dus morgen rust nemen en lichte oefeningen voor ontspannen van spieren en niet zwemmen. Het voelt momenteel wat stijf, niet pijnlijk, maar het laat je wel weer even schrikken en luisteren naar je lichaam!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?