1
Overig / Re: remmen lopen aan
« Gepost op: 21 november 2021, 15:26:43 »
Misschien toch een VRO bochten en rem techniek?
Ik doe de helling proef op de voorrem. Rem inknijpen, koppeling op laten komen tot je voelt dat de ECU gaat ingrijpen door extra brandstof in te spuiten om de motor draaiende te houden. Rem los en gas erop en de koppeling op laten komen. Geen voetrem nodig. . Ik heb de achterrem één keer gebruikt op een helling met los grind boven de 20% maar zelfs met de achterrem hield ik hem nog niet staande. Moeilijkste was nog achteruit glijdend om hem in zijn één te krijgen.
Nou jou achterrem. Ik neem aan dat je de remklauw aan de binnenzijde ook schoon gemaakt hebt? Anders blijven de nieuwe zuigertjes nog hangen.
Bouten van de remklauw losdraaien, voorzichtig remmen en de bouten van je remklauw weer vast zetten.
Deze truc zou het moeten doen als je iets meer speling aan één kant nodig hebt. Het is vaak maar een paar honderdste mm. En als je rem warm wordt bij schijfremmen is niet abnormaal, wel als ie heet wordt.
Ik doe de helling proef op de voorrem. Rem inknijpen, koppeling op laten komen tot je voelt dat de ECU gaat ingrijpen door extra brandstof in te spuiten om de motor draaiende te houden. Rem los en gas erop en de koppeling op laten komen. Geen voetrem nodig. . Ik heb de achterrem één keer gebruikt op een helling met los grind boven de 20% maar zelfs met de achterrem hield ik hem nog niet staande. Moeilijkste was nog achteruit glijdend om hem in zijn één te krijgen.
Nou jou achterrem. Ik neem aan dat je de remklauw aan de binnenzijde ook schoon gemaakt hebt? Anders blijven de nieuwe zuigertjes nog hangen.
Bouten van de remklauw losdraaien, voorzichtig remmen en de bouten van je remklauw weer vast zetten.
Deze truc zou het moeten doen als je iets meer speling aan één kant nodig hebt. Het is vaak maar een paar honderdste mm. En als je rem warm wordt bij schijfremmen is niet abnormaal, wel als ie heet wordt.