Okee, okee, het is mooi weer.....! Dus ook ik ben vandaag overstag gegaan en heb de MT uit het schuurtje gesleept. Hij liep uiteraard in één keer en het was meteen weer een feestje om over een Noord-Hollands dijkje naar m'n werk te rijden. Lekker hoor! Het seizoen is officieel geopend!!!
Maar toen de deceptie......
Omstreeks 17:00 uur mocht deze ambtenaar weer naar huis. Het plan was om weer over een mooi dijkje van H'waard naar P'end te tuffen. Helaas, de MT wilde niet meer starten. Eerst naar de ramen van het pand gekeken waar ik net uit ontsnapt was; staan daar grijnzende en van leedvermaak vervulde collega's? Niet dus..... Dodemansknop omgezet? Ook niet.....! Dood als een pier, geen klikje, niks. Ook de starthulp uit de garage bood geen soelaas. Met twee collega boswachters toch maar een poging gewaagd om een "duwtje" te geven en tijdens de tweede poging.....; hortend en stotend sloeg 'ie aan! Ondanks dat, via het dijkje naar huis gereden. Niet eerder dan thuis inde tuin de motor uitgezet. Meteen weer getracht te starten, maar helaas; dood is dood.....
Mijn seizoen begint met een nieuwe accu. De 2e in 10 jaar, valt toch best mee!
Ondanks dat, de smaak weer lekker te pakken, wat een feest ons beest!