Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1091083 keer)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1635 Gepost op: 10 maart 2015, 21:01:57 »
Mooi verhaal GJ.
Om dat voor te zijn is mijn 1e nieuwe accu besteld. Ook via MLM.
Mijn origineel is nu 6 jaar oud en ik zag op de optimate al een geel lampje  :-\
I'd rather be riding

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1636 Gepost op: 10 maart 2015, 21:30:46 »
Heb je binnenkort een MT te koop staat, Big Smile? :)

Hoe zo?  ::)
Heb je interesse?  ;)

Af en toe zit ik tenen krommend het internet af te speuren en dan moet ik me inhouden om er geen tweede MT bij te kopen.

Haha, ik zou heel graag een R9T bijkopen, maar heb de financiën niet. Dus als je die voor een (heel zacht :) prijsje wegdoet heb ik wel interesse (de rest van het internet ook, denk ik). Maar de MT gaat niet weg, dat zeker...

Denk dat ik eerder binnen een paar jaartjes een oude Shovelhead of Panhead ga restaureren, zo'n liberator of zo..

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1637 Gepost op: 10 maart 2015, 22:00:08 »
Okee, okee, het is mooi weer.....! Dus ook ik ben vandaag overstag gegaan en heb de MT uit het schuurtje gesleept. Hij liep uiteraard in één keer en het was meteen weer een feestje om over een Noord-Hollands dijkje naar m'n werk te rijden. Lekker hoor! Het seizoen is officieel geopend!!!  ;D

Maar toen de deceptie......  >:( Omstreeks 17:00 uur mocht deze ambtenaar weer naar huis. Het plan was om weer over een mooi dijkje van H'waard naar P'end te tuffen. Helaas, de MT wilde niet meer starten. Eerst naar de ramen van het pand gekeken waar ik net uit ontsnapt was; staan daar grijnzende en van leedvermaak vervulde collega's? Niet dus..... Dodemansknop omgezet? Ook niet.....! Dood als een pier, geen klikje, niks. Ook de starthulp uit de garage bood geen soelaas. Met twee collega boswachters toch maar een poging gewaagd om een "duwtje" te geven en tijdens de tweede poging.....; hortend en stotend sloeg 'ie aan! Ondanks dat, via het dijkje naar huis gereden. Niet eerder dan thuis inde tuin de motor uitgezet. Meteen weer getracht te starten, maar helaas; dood is dood.....  :P

Mijn seizoen begint met een nieuwe accu. De 2e in 10 jaar, valt toch best mee!  ???

Ondanks dat, de smaak weer lekker te pakken, wat een feest ons beest!  ;D

Dat is het nadeel van druppel laders. Je accu lijkt nog goed, maar is eigenlijk al lang overleden!
Toch wel knap dat jullie die MT01 aan hebben kunnen duwen. Meestal lukt dit niet, omdat de compressie van een MT te hoog is. De decompressie kleppen werken dan namelijk niet en je moet hem dus door de volle compressie heen duwen.
Toen ik dat een paar jaar geleden ook probeerde kon ik alleen maar met een geblokkeeerd achterwiel over het asfalt schuiven.

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1638 Gepost op: 11 maart 2015, 10:16:30 »
Dat is het nadeel van druppel laders. Je accu lijkt nog goed, maar is eigenlijk al lang overleden!
Toch wel knap dat jullie die MT01 aan hebben kunnen duwen. Meestal lukt dit niet, omdat de compressie van een MT te hoog is. De decompressie kleppen werken dan namelijk niet en je moet hem dus door de volle compressie heen duwen.
Toen ik dat een paar jaar geleden ook probeerde kon ik alleen maar met een geblokkeeerd achterwiel over het asfalt schuiven.

Deze accu heeft (bijna) nooit aan de druppelader gehangen. Alleen afgelopen weekend omdat de motor een paar maanden stil had gestaan en ik tijdens een probeersessie merkte dat 'ie veel moeite had. Dus dat valt wel mee.
En ja dat aanduwen; in z'n tweede versnelling; ik er naast rennen, twee m/v erachter. De eerste poging was inderdaad "te langzaam" en resulteerde in het slepende achterwiel, de tweede keer met meer snelheid en lukte het wel!

Andere vraag: is het lastig/veel werk om de accu zelf te vervangen? En ik denk dat iemand hier (BS...!  ;)) meteen uit z'n hoofd kan vertellen welk type ik moet aanschaffen en bij wie. Ik zal MLM al verschijnen.


bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1639 Gepost op: 11 maart 2015, 12:29:07 »
afgelopen zondag mij zelf ook begeven onder de vele motorrijders.
het was echt een top dagje
rondje ringvaart, en bij Lisse eraf richting kust.

de dag daarvoor uiteraard geprobeerd na 3 maanden om hem te starten.
dat deed die braaf was wel met moeite, bij de laatste snik liet die weer het vertrouwde gebrom horen na een grote plof.

tot op heden blijft die netjes aanslaan.
maar de accu is ondertussen ruim 6 jaar.
bij de winterslaap koppel ik hem los en doe er verder niks mee.
soms een dag er voor op de lader, maar we gaan het wel meemaken.

Iedereen weer een mooi seizoen gewenst.

bij deze ook maar voor de duidelijkheid de MT is nog steeds in mij bezit en voor nu geen plannen om hem weg te doen.
er was even in de wereld dat ik hem zal hebben verkocht.
Maar dat had ik dan zeker wel hier gemeld .

Het was een stomme impuls vorig jaar na de zomer .
Had hem inderdaad 1 week  aangeboden op diverse sites, dit om dat ik zo weinig had gereden.

foutje :-[


zo iets.........

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1640 Gepost op: 11 maart 2015, 13:59:22 »
Haha Rene,

Toch fijn om te horen dat je blijft rijden, fouten zijn menselijk en iedereen maakt ze...

Veel rijplezier deze zomer!

T.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1641 Gepost op: 11 maart 2015, 14:10:28 »
Andere vraag: is het lastig/veel werk om de accu zelf te vervangen? En ik denk dat iemand hier (BS...!  ;)) meteen uit z'n hoofd kan vertellen welk type ik moet aanschaffen en bij wie. Ik zal MLM al verschijnen.

Een fotootje gejat van BS.


Het is niet lastig de accu te vervangen. Over de accu heen, zit een bandje, dat je moet loshaken. De 2 schroeven op de accu-polen los schroeven en dan kun je de accu uit de doos/accubak trekken.
Een tip: als je eerst een plat bandje rond de accu doet alvorens je 'm in de bak laat zakken, dan kun je 'm de volgende keer aan dat bandje uit de bak trekken. Nog wat vaseline aan de polen en schroeven en klaar is GJ.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2015, 14:12:47 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

wimpel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1642 Gepost op: 11 maart 2015, 16:37:25 »
Vandaag de motor uit de winterstalling en een paar uur gereden, heerlijk dat geluid, de power en de trillingen. Dat belooft weer een fijn jaar te worden, meerdere trips in binnen- buitenland zijn in voorbereiding.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1643 Gepost op: 11 maart 2015, 17:31:36 »
En de mijne is vandaag eindelijk na 1½ ook weer eens uitgelaten  8) Moet nog wel een beetje beheerst omdat ie nog moet worden ingereden na de operatie, maar wat lekker dat ik mijn eigen MT weer terug heb  ;D
Rijd compleet anders dan die andere 2 waar ik de laatste 2 zomers mee gereden heb...
Even naar Goedhart geweest om samen met Kowalski zijn schade MT te bekijken  :'(
Jan had me het schade rapport gestuurd..ruim 11000,- schade !!!  :o
Maar als de verzekering mee wil werken word ie zeker weer gerepareerd  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1644 Gepost op: 11 maart 2015, 17:35:39 »
Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!

Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden.  ;)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1645 Gepost op: 11 maart 2015, 17:40:11 »
Even naar Goedhart geweest om samen met Kowalski zijn schade MT te bekijken  :'(
Jan had me het schade rapport gestuurd..ruim 11000,- schade !!!  :o
Maar als de verzekering mee wil werken word ie zeker weer gerepareerd  ;)

Tjemig €11.000,- schade, is zijn frame dan gescheurd?
Dan is hij dus total-loss, maar jij kan Jan toch wel helpen met een "paar" tweede hands onderdelen  ;)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1646 Gepost op: 11 maart 2015, 17:48:19 »
nee, frame is niks mis mee. Zelfs de stuuraanslag zit er nog op. Maar voor alles worden de Yamaha nieuwwaarde brutoprijzen berekend....
Deukje in tank, nieuwe tank erop € 1080,-
Krasje op velg, nieuwe velg  € € 800,-
1 voorpoot stuk, dan de andere ook  ...€ 2200,- per poot !
Krasje op bovenste balhoofdplaat , nieuwe plaat € 340,-

En zo kan ik nog wel ff doorgaan !
Dan loopt het heel erg hard op !!!

Ik kan hem idd makkelijk repareren, heb alles liggen wat er voor nodig is, maar de verzekering moet wel overtuigd worden. Dat gaan Goedhart, Jan en ik nu proberen  ;D Is ook afhankelijk van de biedingen die gedaan worden op het "wrak"...

Tis in ieder geval zonde om die motor zo op te geven terwijl die makkelijk gerepareerd kan worden voor veeeeeel minder !!!

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1647 Gepost op: 11 maart 2015, 18:21:21 »
Heel symphatiek van je, Bart!

Weet zelf uit eigen ervaring dat het een heel gedoe is met die waardebepalingen e.d.
Toen mijn fiets aangereden was werd ie supersnel total loss verklaard, en werd er nog 2200 euro geboden op het 'wrak' Als je dan niets doet krijg je de 'marktwaarde' terug. Die was eerst op 6000 gezet...

ik: 'waar heeft u die schatting vandaan?'
verzekeringsmannetje : 'cataloguswaarde en standaardprijzen, bla bla bla'
ik: 'heeft u dan ook naar de opties gekeken?'
verzekeringsmannetje: 'aftermarket rekenen we niet mee'
ik:'dit is geen aftermarket, standaard van fabriek uit geleverd, weet u wat stage I, II, III, etc.. is?'
verzekeringsmannetje:' ??? ??? ???'

Als ik jullie verhaal begrijp kan Jan misschien nog jaren verder door een beetje moeite te doen en wat met Bart te handelen. Zou toch een ontzettende zonde zijn om dat niet te doen? Succes gasten!
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2015, 21:03:18 door ElTimm »

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1648 Gepost op: 11 maart 2015, 18:50:50 »
Ja, mannen, ik ben de handelsmaatschappij ;) BBM-parts (Bart, Berry & Martijn) dan ook zeer erkentelijk, dat ze mee wil werken aan het in de vaart houden van de zwarte. :-* Zoals Bart al zei, hangt het af van de biedingen die er op komen. Is het boven de 5 à 5,5k, dan is het over. Dan hoop ik er nog zoveel mogelijk extra's af te halen en deze te bewaren, voor als ik er nog één zou kunnen kopen. Maar eerst richten we ons op eind deze week, dan zou het oordeel daar moeten zijn. Ook Goedhart is gelukkig welwillend in dit verhaal, al wil ik nog wel even afwachten hoe de deal tussen BBM-parts en Goedhart uit zal pakken. We zijn nog niet aan het opbouwen!

Tja, 11.600 euro :o, omdat alles wat beschadigd is - hoe klein de beschadiging ook is - met nieuw wordt vervangen in de taxatielijst - standaardregel - en voor de volle prijs (zonder kortingen voor de garage). Dus daar zit altijd wel ruimte in, maar die moet je wel worden gegund. Als het een één-tweetje met de verzekering wordt, vis je achter het net. Daar zijn ook hier voorbeelden van te noemen (o.a. mijn witte MT-01).

Was hartstikke leuk je weer te zien en even lekker te kletsen, Bart! Ik heb staan genieten, toen je wegreed, met ergens toch ook een steek van jaloezie :-[ - hij wel! Wat een geweldig mooie bike is het toch.

We'll keep you posted!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1649 Gepost op: 11 maart 2015, 20:16:03 »
dank je Jan , was ook leuk je weer eens te spreken..veel te lang geleden ;D En nu de focus op je MT, benieuwd wat er einde van deze week uit komt....maar die moet echt weer gaan rijden en bij jou blijven !!!
Als ze willen weten hoe we dit voor elkaar gaan krijgen, gewoon even bellen, dan ben ik erbij .
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2015, 20:19:10 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!