Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092969 keer)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2310 Gepost op: 12 september 2016, 13:46:27 »
Zozo bofkont. Heerlijk. Ik ben jaloers !
I'd rather be riding

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2311 Gepost op: 13 september 2016, 15:09:05 »
Lekker bezig Jo!

Mark: als de huizen af zijn gaan we weer rijden!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2312 Gepost op: 15 september 2016, 12:20:17 »
Lekker bezig Jo!

Mark: als de huizen af zijn gaan we weer rijden!

Afgesproken !
I'd rather be riding

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2313 Gepost op: 15 september 2016, 13:13:19 »
Lekker bezig Jo!

Mark: als de huizen af zijn gaan we weer rijden!

Afgesproken !

Dan hoop ik maar voor jullie dat het voorspoedig gaat, want op tv zijn verbouwingen te zien die helemaal in het slop zijn geraakt.
Daar moet na jaren de boel weer vlot  getrokken worden, meestal,  door de verbouwingsperikelen, ook in de relationele sfeer. ;)
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2314 Gepost op: 15 september 2016, 21:08:08 »
Lekker bezig Jo!

Mark: als de huizen af zijn gaan we weer rijden!

Afgesproken !

Dan hoop ik maar voor jullie dat het voorspoedig gaat, want op tv zijn verbouwingen te zien die helemaal in het slop zijn geraakt.
Daar moet na jaren de boel weer vlot  getrokken worden, meestal,  door de verbouwingsperikelen, ook in de relationele sfeer. ;)

Hoezo? Spreekt hier iemand met ervaring?  ::)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2315 Gepost op: 15 september 2016, 22:04:12 »
Lekker bezig Jo!

Mark: als de huizen af zijn gaan we weer rijden!

Afgesproken !


Dan hoop ik maar voor jullie dat het voorspoedig gaat, want op tv zijn verbouwingen te zien die helemaal in het slop zijn geraakt.
Daar moet na jaren de boel weer vlot  getrokken worden, meestal,  door de verbouwingsperikelen, ook in de relationele sfeer. ;)
Hoezo? Spreekt hier iemand met ervaring?  ::)

Het was plagerig bedoelt.
M'n nieuwbouwprojekten waren binnen een jaar klaar, dan moest wel nog de tuin. Bijna  zelf gebouwd, met elektricien, stukadoor. De vechtgenote deed ook mee, dat hield de relatie fit. ;)

With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2316 Gepost op: 17 september 2016, 22:11:44 »
Vandaag weer alles opgeruimd , boodschappen gedaan etc.....normale routine dus weer  :P vannacht thuis gekomen van een super leuke vakantie in Italië  8) rondreis gemaakt met de auto, 6200 km gereden ! Van het Gardameer via Toscane naar Rome. Door naar Amalfikust, Vesuvius, Pompei. Daarna door naar het zuiden, Tropea. Verder naar de andere kant, Gallipoli, Lecce etc. Langs de Adriatische kust weer omhoog naar Milano Marittima. Van daaruit weer terug naar huis via de Grossglockner. Waren 3 superweken en alles op de bonnefooi .....dat beviel ons wel  ;D. Geeft een stuk minder stress en organiseren dan wanneer de motoren mee gaan.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2317 Gepost op: 01 oktober 2016, 16:05:13 »
Vorig weekend een VRO bochten bij de KNMV te Lelystad gedaan,  natuurlijk op verzoek van mijn vrouw want die vond dat ze nog wel wat bij kon spijkeren. Het leuke van zo'n VRO is wel dat alles mag maar niets moet, je krijgt alleen een heleboel tips. Maar als je het te moeilijk vindt of het te snel vindt gaan dan haak je gewoon af. Je gaat tijdens een VRO er niet direct sneller van rijden (hoewel ;D) maar je gaat er wel beter van rijden.

Nu had ik geen idee wat me te wachten stond maar moet zeggen het is me geweldig bevallen. Natuurlijk goed weer en een leuke groep van 8 man (en vrouwen).
Wat me het meeste is bij gebleven: een noodstop maken en oefenen zodat je net geen stoppie maakt.
En dan het verschil in remweg tussen een stop van 50, 80 en 100 km/h wat zijn die verschillen groot. Daar sta je tijdens het rijden niet bij stil!!
Helling proef (stop) op een helling van 25%, maar nog leuker met een MT een klinker helling van 100% op en af rijden. Voor veel GS'en die mee reden trouwens ook een heel leuke oefening.
Maar het allerleukste was rondjes over het circuit rijden met acht man achter de instructeur (op BMW) aan en dan na één rondje wisselen. En dat waren rondjes met hele korte bochtjes als over een dijk, maar ook grote doordraaiers en knijpende bochten en bochten na een helling. Maar na een paar rondjes werd het tempo aardig opgevoerd en tegen de tijd dat Gerrie achter de instructeur reed moest ik alle zeilen bij zette om haar bij te kunnen houden op de MT. In middels de rest van de groep al lang kwijt, bleven die twee BMW rijders het tempo maar opvoeren, en toen voelde ik dat mijn achterband begon te protesteren in de snelle bochten. De Michelin PP ging wringend en schuivend door de bocht. Gelukkig was het weer snel verzamelen, en kon ik een blik werpen op die achterband van de RnineT van Gerrie; Tot het randje afgesleten! . En wat zegt ze dan triomfantelijk, je kon het maar net bijhouden hè!  >:(
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2016, 16:11:38 door Big Smile »

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2318 Gepost op: 01 oktober 2016, 18:07:50 »
 :P klinkt leuk wouter!! Hou hem in mijn achterhoofd

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2319 Gepost op: 01 oktober 2016, 18:11:45 »
Vandaag samen met bart mijn middenbok verwijdert. Ff gezellig geouwehoert. Nu zit eindelijk (had ik al anderhalf jaar oid) mijn gsg carbon bugspoiler erop!!!  8) die paste dus niet met middenbok. Linkje naar foto lukt ff niet met mobiel die volgt nog.
Nogmaals bedankt bart!!

Ps. Wist u dat zelfs de muizen bij roskam gek zijn op mt spullen!!! ;D
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2016, 18:27:35 door lage giering »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2320 Gepost op: 01 oktober 2016, 20:39:07 »
Was inderdaad gezellig Martijn  ;D .....k*t muizen.....mijn hele MT hoes opgevreten  >:(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2321 Gepost op: 02 oktober 2016, 11:42:02 »
Vorig weekend een VRO bochten bij de KNMV te Lelystad gedaan,  natuurlijk op verzoek van mijn vrouw want die vond dat ze nog wel wat bij kon spijkeren. Het leuke van zo'n VRO is wel dat alles mag maar niets moet, je krijgt alleen een heleboel tips. Maar als je het te moeilijk vindt of het te snel vindt gaan dan haak je gewoon af. Je gaat tijdens een VRO er niet direct sneller van rijden (hoewel ;D) maar je gaat er wel beter van rijden.

Nu had ik geen idee wat me te wachten stond maar moet zeggen het is me geweldig bevallen. Natuurlijk goed weer en een leuke groep van 8 man (en vrouwen).
Wat me het meeste is bij gebleven: een noodstop maken en oefenen zodat je net geen stoppie maakt.
En dan het verschil in remweg tussen een stop van 50, 80 en 100 km/h wat zijn die verschillen groot. Daar sta je tijdens het rijden niet bij stil!!
Helling proef (stop) op een helling van 25%, maar nog leuker met een MT een klinker helling van 100% op en af rijden. Voor veel GS'en die mee reden trouwens ook een heel leuke oefening.
Maar het allerleukste was rondjes over het circuit rijden met acht man achter de instructeur (op BMW) aan en dan na één rondje wisselen. En dat waren rondjes met hele korte bochtjes als over een dijk, maar ook grote doordraaiers en knijpende bochten en bochten na een helling. Maar na een paar rondjes werd het tempo aardig opgevoerd en tegen de tijd dat Gerrie achter de instructeur reed moest ik alle zeilen bij zette om haar bij te kunnen houden op de MT. In middels de rest van de groep al lang kwijt, bleven die twee BMW rijders het tempo maar opvoeren, en toen voelde ik dat mijn achterband begon te protesteren in de snelle bochten. De Michelin PP ging wringend en schuivend door de bocht. Gelukkig was het weer snel verzamelen, en kon ik een blik werpen op die achterband van de RnineT van Gerrie; Tot het randje afgesleten! . En wat zegt ze dan triomfantelijk, je kon het maar net bijhouden hè!  >:(

Dan kan je toch maar concluderen dat de geometrie van de MT01 niet klopt.
Bij de Duitsers zijn enkelen die hebben opgemerkt, dat als de achteras helemaal naar voren  staat (korte ketting), dat de motor dan (iets) makkelijker door de bochten gaat. De wielafstand wordt dan iets kleiner.

Ik zou de BMW aan de ketting leggen, dat wordt duur als ze steeds die banden kapot rijdt.  ;)
With blonds more fun.

Do It

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 153
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2322 Gepost op: 02 oktober 2016, 12:39:08 »
Yep deze VRO bochten eerder in mei gedaan. Mn de rondjes vrij rijden op het circuit op het einde van de dag was geweldig. @BS; het protesteren van je achterband in de snelle bochten ligt waarschijnlijk toch aan je ST type band. Ik weet hoe je er over denkt maar bij Hyperpro vinden ze voor onze zware MT's de GT beter geschikt:)
Anything good in life is either illegal, immoral, fattening or... rides a MT 01

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2323 Gepost op: 02 oktober 2016, 14:33:29 »
Dan kan je toch maar concluderen dat de geometrie van de MT01 niet klopt.
Bij de Duitsers zijn enkelen die hebben opgemerkt, dat als de achteras helemaal naar voren  staat (korte ketting), dat de motor dan (iets) makkelijker door de bochten gaat. De wielafstand wordt dan iets kleiner.

Ik zou de BMW aan de ketting leggen, dat wordt duur als ze steeds die banden kapot rijdt.  ;)

Nou de geometrie van een MT klopt wel, want hij is heel stabiel en met één rechterhand aan je stuur kun je door de bochten te raggen, maar de MT01 is niet meer van deze tijd! Het ontwerp van de MT01 is in middels ook al 15 jaar oud! Wat me alleen nu begon op te breken was het hoge gewicht van de MT01 plus berijder, dat moet je allemaal omgooien in s-bochten. Wat wel helpt is een 190/55 band, daardoor stuurt de MT01 gemakkelijker. Wat niet helpt is dat je maximale grip in de bocht waarschijnlijk wat minder is. Je kan een 190/55 band op een 6 inch velg niet tot het randje meer rijden, want je ligt eerder al plat.
En als je dan op een moderne BWM RnineT boxer rijdt met Ölins veren gaat dat toch wel heel veel gemakkelijker. Op haar vorige Motor de BT1100 moest ze net zo hard werken als ik en dat was voor haar veel moeilijker en nog veel zwaarder.
Voordeel van elke boxer (of langs draaiende motor) dat je bij het sturen geen Gyroscopische krachten hoeft te overwinnen. Hoeveel invloed dat heeft........veel. Probeer maar eens een fiets met een vrij draaiend voorwiel zwevend boven de grond te sturen, en merk hoe zwaar dit al gaat bij een fietswiel van twee kilo. Stel je voor dat dit een draaiend motorblok is van een kilo of veertig. :o
Dus als je nu straks weer ingehaald wordt door z'n BMW GS in de bergen, bedenk dan hoeveel gemakkelijker hij rijdt. Voor mijn vrouw is die boxermotor een uitkomst, maar ik zou het trillen, stampen en werken op mijn MT01 voor geen goud willen missen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2016, 14:35:22 door Big Smile »

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2324 Gepost op: 02 oktober 2016, 15:02:06 »
Yep deze VRO bochten eerder in mei gedaan. Mn de rondjes vrij rijden op het circuit op het einde van de dag was geweldig. @BS; het protesteren van je achterband in de snelle bochten ligt waarschijnlijk toch aan je ST type band. Ik weet hoe je er over denkt maar bij Hyperpro vinden ze voor onze zware MT's de GT beter geschikt:)

Als Ik Michelin Pilot Road had gereden waren ze nu door het cuppen aan het einde geweest! GT versie of niet, zo hard reden wij nu door die bochten. Maar ik had Michelin Pilot Powers er onder deze slijten ook maar cuppen bijna niet! (Pilot Powers zijn er trouwens niet in een GT versie te krijgen) Een GT versie helpt je trouwens niet in de bochten, want deze gaan door het versterkte Karkas nog eerder glijden in de bochten. Deze GT type banden hebben een versterkt karkas gekregen om vooral bij zwaardere toermotoren meer rechtuit stabiliteit te krijgen bij hoge snelheden. Bij zwaardere motoren bedoelen ze motoren boven de 300kg die met twee personen en veel bagage worden bereden. Het GT type wordt door Michelin ook niet aanbevolen voor een MT01  8)