Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 431623 keer)

lars

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 241
    • Bekijk profiel
    • COURAGE architecten
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #615 Gepost op: 01 maart 2012, 21:55:49 »
hey...polijsten van velgen en rode velg....da's porno...da's Old Skool hotrod!
Zeer gaaf!

http://s19.postimage.org/nzqm0dour/Old_Skool_R6.jpg
{http://s19.postimage.org/6nq9exvdf/von_dutch_old_school_knuckle_5.jpg[/img}
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2012, 21:31:53 door lars »
Black is not a colour, it's a way of life....

M2eland

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #616 Gepost op: 02 maart 2012, 04:03:33 »
De rode velgen zijn mooi. Zo mooi staan op mijn Indian Chief. Maar die wil ik graag origineel houden. Hoewel matzwart met deze velgen!! Gr Ron

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #617 Gepost op: 02 maart 2012, 17:02:08 »
Over 2 weken ga ik weer op de Dyno bank, nieuwe map maken ivm de PR kit. Na het seizoen gaat mijn motor een week of 2 weg, PC eruit en komt er een nieuwe module in die speciaal voor mijn MT gemaakt word  ;D Ik heb vandaag een voorproefje gehad van de module in een 1900 Midnightstar en een GSX. Is nog volop in ontwikkeling maar zal moeten gaan inhouden dat ik dus niet meer de problemen heb met de vaste map die erin zit, en hier goed loopt en in de bergen niet.
Bij de GSX was het uitgebreid met sensoren...leuk om te zien, moet je voorgloeien net als een diesel  ;D Contact aan en wachten tot ie OK zegt.

Ik ben benieuwd of het gaat werken  :-\

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #618 Gepost op: 03 maart 2012, 17:05:11 »
Hé Bart,
Kijkend naar je foto met de Öhlins-vork, viel me op dat je er nu vierzuiger-remklauwen op hebt zitten? Is dat een bewuste keuze of zaten deze al op de vork in de RP12-bike? Met een RP18 heb je zelf toch zeszuiger-remklauwen of zijn dit totaal andere remklauwen die er nu op zitten? Op foto's van de SP zie ik ook die zeszuiger-remklauwen zitten, dus dat is standaard voor de Öhlins-vork. Just a thought...





Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #619 Gepost op: 03 maart 2012, 17:15:59 »
Zal ik je ff uitleggen Jan  ;)
De Öhlins vork voor de RP18, dus voor 6 zuiger klauwen kost ca € 10000,-  :o Yamaha heeft ook een contract met Öhlins en ze hebben dit bewust gedaan om te voorkomen dat iemand voor € 3000,- een voorvork koopt, wat delen laat spuiten en het zadel laat bekleden zodat hij ook een SP heeft! SP was al in de planning toen de RP18 werd uit gebracht.

Öhlins voor een RP 12 zijn ook nauwelijks te krijgen, maar een stuk goedkoper...ca € 3000,-. Maar die past niet in een RP18 want dan moet je ook de klauwen en de schijven vervangen....word het nog heel erg duur  :(

Dus was ik op zoek naar een MT waar het al op zat, vandaar dat ik de MT in Schotland heb opgehaald  ;) Zaten alle originele onderdelen bij en bij deze zaten er zelfs Galfer wave schijven op en R1 remklauwen met lichtgewicht zuigers en goudkleurige doppen. ook zat er een Öhlins achterveer in  8) Die achterveer zit er bij de SP niet op.

Ik heb dus alles over gezet omdat het anders niet past. Verschil met de 4 en 6 zuiger klauwen bevestiging is ca 11 mm  ;)
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2012, 17:18:27 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #620 Gepost op: 03 maart 2012, 17:39:45 »
Duidelijk, Bart!  8)
En begrijpelijk waarom je hier achteraan ging en het als totaal over hebt gezet. 't Kwartje viel pas later, gisteren, terwijl ik niet eens meer achter de computer zat. 'Zag ik het nou goed, vierzuigers i.p.v zeszuigers, hoe.... waarom.....  ??? Vandaar mijn vraag.

10 Ruggen voor een Öhlins, ik vind die 3 al een enorm bedrag. :o

En inderdaad vielen die wave schijven me ook wel op, maar die herkennen als iets bijzonders, was niet voor mij te doen.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #621 Gepost op: 03 maart 2012, 17:55:16 »
Die 3 vond ik ook al te duur Jan, zeker als je dan ook nog de klauwen en de schijven moet vervangen! Ik had immers al eens een speciale voorvork ook voor een RP12, nieuw van Y's Gear  8) Heb die toen verkocht omdat ik geen zin had om alles te vervangen. Blijkt dat het binnenwerk ook speciaal is, ala Öhlins. Predator van het Donnermeister forum heeft hem nu.

Die poot was misschien zelfs nog mooier....bijna zwarte binnenpoten !


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #622 Gepost op: 03 maart 2012, 23:35:58 »
Over 2 weken ga ik weer op de Dyno bank, nieuwe map maken ivm de PR kit. Na het seizoen gaat mijn motor een week of 2 weg, PC eruit en komt er een nieuwe module in die speciaal voor mijn MT gemaakt word  ;D Ik heb vandaag een voorproefje gehad van de module in een 1900 Midnightstar en een GSX. Is nog volop in ontwikkeling maar zal moeten gaan inhouden dat ik dus niet meer de problemen heb met de vaste map die erin zit, en hier goed loopt en in de bergen niet.
Bij de GSX was het uitgebreid met sensoren...leuk om te zien, moet je voorgloeien net als een diesel  ;D Contact aan en wachten tot ie OK zegt.

Ik ben benieuwd of het gaat werken  :-\

Snap ik niet. Ik neem aan dat je ook de ECU2 erop hebt zitten. Daar heb ik al op 2700m hoog mee gereden zonder problemen. Lijkt me eerder dat de PC niet optimaal afgesteld is, wat merkbaar wordt door de ijlere lucht op hoogte.
Zou ook nog veroorzaakt kunnen zijn als je octaan 98 hebt getankt.
Wat moet ik me bij die module voorstellen?
With blonds more fun.

Eagle_MT

  • Gast
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #623 Gepost op: 03 maart 2012, 23:38:22 »
Met koud en vochtig weer laten afstellen?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #624 Gepost op: 03 maart 2012, 23:59:05 »
Kan goed zijn Jo dat ie niet helemaal optimaal is afgesteld   :-\ Daarom laat ik hem nu ook opnieuw afstellen.
Die module is een klein kastje waarin een aantal settings zijn opgeslagen. Je kunt dan zelf kiezen welke het best bevalt, bij welke gebruik.
Met een sensor erbij word er een volledige closed loop gecreëerd. Maar is nog in ontwikkeling, en word nog continu getest. Vandaar dat mijn motor dan 2 weken weg moet...telkens opnieuw testen, instellen, testen etc

In principe is het een beetje het verhaal van PC met autotune...alleen dan sneller!

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2792
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #625 Gepost op: 04 maart 2012, 09:50:56 »
@eagle-MT

 Ik denk iets aan de rijke kant, doordat de ecu2 niet het aanpassingsvermogen heeft om de inspuiting bij te regelen (de lambda sensor is er immers niet) blijft ie dezelfde hoeveelheid benzine inspuiten. Op grote hoogte minder zuurstof, dan blijft er een deel benzine achter die niet verbrandt wordt, daardoor ook aanslag op je bougies en wil ie niet meer zo fijn lopen.
Als ie goed of aan de zuinigere kant is of afgesteld heeft ie daar minder last van.
In de bergen heb je meer gemak van de ecu1, doordat die zijn mengsel kan aanpassen.

Hey Bart, wat gaat de "grap" (module)  kosten?
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #626 Gepost op: 05 maart 2012, 21:24:55 »
Hoi Jo, alleen de module laten bouwen, testen en installeren kost ca € 250,-. Voor dat geld durf ik het risico wel te nemen  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #627 Gepost op: 06 maart 2012, 18:02:20 »
update bubbadog

wat foto's van de lichte schade aan me MT en de huidige stand meeste staat nu in de grond
alles wordt morgen gespoten

hierbij ook de velgen die zijn nu gepolijst morgen ook in de verf en daarna in de blanke lak

wordt vervolgt


zo iets.........

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #628 Gepost op: 06 maart 2012, 18:08:44 »
Ziet er netje uit bubbadog,let op bij de wielen blanke lak is niet altyd een succes op
gepolijsten delen! gr eddy :)
Alles of niets!!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #629 Gepost op: 06 maart 2012, 19:18:17 »
Ziet er netje uit bubbadog,let op bij de wielen blanke lak is niet altyd een succes op
gepolijsten delen! gr eddy :)

Heel, heel, heeeeeeeeel goed ontvetten!