In mijn beleving waren er toen de MT01 in 2005 uitkwam twee kleuren waar je uit kon kiezen, donkerpaars en zilvergrijs.
Ik had mijn zinnen gezet op een zilvergrijs exemplaar

omdat ik het donkerpaarse te somber

en te donker vond waardoor hij optisch kleiner lijkt. Hoe krijg je het trouwens verzonnen een donkerpaarse tank en blauw frame, naast elkaar

Maar goed dat is smaak en daar kan je niet om twisten. Toen vond ik deze en dacht vooruit dan maar, weer laten spuiten want dat heb ik bij mijn vorige motor ook laten doen (van zwart naar geel).
Nu weet ik ook hoe mijn MT in hoofdlijnen in elkaar steekt en dat je makkelijke dingen best zelf kan sleutelen.
Het radicale kleur veranderen zoals Bubba durfde ik niet aan, het moet ook weer in elkaar

en een gele zoals EL44 vind ik ook mooi maar ook daar had ik het lef niet voor
De tank is de originele Yamaha zilvergrijze lak (code S3) die had de spuiter in zijn receptenboek staan dus dat kwam goed uit. Op het spatbord en de tankkap zit donkergrijze lak daarvoor had ik het tandwielkapje meegenomen, die lak zit ook op de olietank en op nog een paar onderdelen en is daarop nagemaakt.
Zelf vind ik de kleurstelling nu mooier, hij ziet er groter uit en oogt rustiger omdat het paars is verdwenen en er nu dus één kleur minder op zit.
Tja Bart, die uitlaatkappen en achterspatbord mee laten spuiten? Ik vind zwart eigenlijk best mooi, hij is bijna origineel maar toch anders.