Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 431606 keer)

MTfanaatDrenthe

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #780 Gepost op: 19 november 2013, 23:41:49 »
Hebben jullie nog suggesties voor knippers met een leuke prijs??

lage giering

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #781 Gepost op: 19 november 2013, 23:43:12 »
ff googlen er zijn er zoveel...

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #782 Gepost op: 19 november 2013, 23:45:42 »
Das in 15 minuten gebeurd  ;)

Mooiste zijn de Yamaha knippers
KLIK

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MTfanaatDrenthe

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #783 Gepost op: 19 november 2013, 23:47:41 »
Ja klopt. Is ook wel persoonlijk iets natuurlijk. K heb eerst gekeken naar dezelfde, omdat de knippers voor nog wel goed zijn. €25,- per 2, maar dan met helder glaasje.. Die van mij hebben oliekleurige.. En op eBay per 4 €13,- uit Hong Kong, maar weet niet of dat nou zo'n goede kwaliteit kan zijn voor dat geld..

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #784 Gepost op: 19 november 2013, 23:51:09 »
Hong Kong is prima! Komen ook alle hendels vandaan die je overal op Ebay en MP kunt kopen voor het 4-5 voudige!

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #785 Gepost op: 20 november 2013, 00:08:26 »
Voor led knipperlichten heb je ook een ander relais nodig!
Andere glaasjes op de standaard knippers willen nochal eens teleurstellende resultaten geven in de regen!  ;)
« Laatst bewerkt op: 20 november 2013, 00:11:39 door Big Smile »

ElTimm

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #786 Gepost op: 20 november 2013, 00:38:33 »
Inderdaad wel slim om zo aan je spullen te komen. Als je ziet wat een uitgebouwde tweedehands kost vs. de prijs van de uitbouw. Toen mijn motor total loss was wou een opkoper er nog 2200 voor geven. Heeft m'n garagist die gekocht, en heb ik alles van hem overgekocht voor ongeveer die prijs. Zo waren we allemaal gelukkig...

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
« Reactie #787 Gepost op: 20 november 2013, 09:33:04 »

En dan door verkopen met behoud van accessoires  8) Goed en slim bezig Martijn, zo kom je gunstig aan de accessoires die je zelf graag wil...gewoon een complete motor kopen  ;D :P Beter dan je scheel betalen aan een accessoire die je graag wil hebben  ;) Maar ik loop nu wel 1 MT op je achter.... :(

Plaatsgebrek !!!!. Mijn bazen vinden het niet goed als ik een 2e MT in zijn loods of haar woonkamer zet. Alle sleutel klusjes moeten in 1 dag klaar en opgeruimd zijn, zonder 1 druppel olie te knoeien.

Knippers moet ik ook nog hebben. Die in het achterlicht zijn onvoldoende. Hebben die van Yamaha ook een ander relais nodig ?
Die van Rizoma zijn ook mooi, maar te duur....... prijs is per stuk.  :-\

http://www.mlmparts.com/nl/rizoma-knipperlicht-action.html
I'd rather be riding

Berry

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #788 Gepost op: 20 november 2013, 14:39:51 »
Alle leds hebben een relais of een weerstand nodig. Anders knippert er niks  :P

fujin

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #789 Gepost op: 20 november 2013, 14:50:39 »
wat ik nooit heb begrepen is dat als alle leds dat nodig hebben, dat dat niet gewoon 'ingebouwd' wordt in led knipperlichtjes etc. of tenminste al ergens bij het kabeltje zit als het er niet 'in' past.

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
« Reactie #790 Gepost op: 20 november 2013, 14:54:37 »
wat ik nooit heb begrepen is dat als alle leds dat nodig hebben, dat dat niet gewoon 'ingebouwd' wordt in led knipperlichtjes etc. of tenminste al ergens bij het kabeltje zit als het er niet 'in' past.

Die Rizoma knippers hebben volgens de beschrijving een ingebouwde weerstand..........
I'd rather be riding

fujin

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #791 Gepost op: 20 november 2013, 15:25:11 »

Die Rizoma knippers hebben volgens de beschrijving een ingebouwde weerstand..........

ah ok wist ik niet. slim alleszins

GJ

• Gast
« Reactie #792 Gepost op: 20 november 2013, 16:37:40 »

Wel goed lezen: "De benodigde weerstandskit is reeds inbegrepen" Dat wil niet zeggen dat ze ingebouwd zijn in de knippers, maar bij het pakket, de prijs, of de knipper zijn inbegrepen en je ze niet apart hoeft aan te schaffen!!!  ;)

Ik heb de Rizoma's ook, en de weerstand zit apart aan het snoertje. Daarbij moet je of de originele snoertjes afknippen en van een bananenstekkertje voorzien, of verloopsnoertjes kopen met de juiste stekkertjes. Ik heb het laatste gedaan omdat ik de zooi origineel wilde houden.

fujin

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #793 Gepost op: 20 november 2013, 16:50:02 »
alle nu dus zelfs rizoma net.

ik begrijp niet dat er niemand dat gewoon standaard als geïnstalleerd verkoopt. ok in mini led knippers lukt dat niet, maar er zijn er ook die wel Led zijn maar niet zo mini waar je ze perfect kan inbouwen. plus de locatie van de knippers mooi in de wind is ideaal om te zorgen dat uw fel verhitte relais toch goed ventileren.
alleen daarom laat ik mijn knippers al gewoon zo (wel met blanke of duistere glaasjes, geen duistere).

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #794 Gepost op: 20 november 2013, 18:48:15 »

Het probleem is dat veel motoren (en/of auto's) geen knipperrelais hebben welke belasting onafhankelijk werkt, maar een goedkoop bimetaaltje.
Zo'n bimetaalje is niets anders dan een metalen plaatje dat krom buigt door het warm worden van de "grote" stroom die er door heen loopt. Dan buigt het metaal zodat de stroomkring wordt verbroken en daardoor buigt het metaal weer terug zodat het lampje weer stroom krijgt.
Je begrijpt dat het knipperen van het bimetaaltje afhankelijk wordt van de stroom die er door loopt. Veel stroom = langzaam knipperen, weinig stroom = snel of niet knipperen. Nu trekken vier lampjes van 5W ongeveer 1,7 A. Als de knipperlichten zou vervangen voor lampjes van 10W zou de stroom twee keer zo groot worden 3,4 A en je knipperlichten gaan dan heel langzaam knipperen. Nu zijn de meeste led lampjes heel zuinig en gebruiken dus maar 50 mA of iets dus met zo een kleine stroom gaat dat ledje nooit knipperen omdat het bimetaaltje niet warm wordt. De truc is nu dat je een hele zware weerstand parallel aan het ledje aan sluit zodat door deze weerstand weer een grote stroom gaat lopen, zodat de boel toch gaat knipperen.
Nadeel hiervan is dat deze weerstanden erg heet kunnen worden (Pas op voor plastic kuip delen!) en dat deze weerstanden ook kunnen zorgen voor een spanningsval zodat er geen 12V maar 10 of 9V op het led lampje komt te staan. Dit heeft weer als consequentie dat het led lampje nu wel knippert maar heel zwak brand. Dus de beste oplossing is een knipper relais monteren die onafhankelijk van de belasting altijd in het zelfde tempo knippert. Je ledje krijgt dan zijn 12V en brand en knippert optimaal.