Ik heb inmiddels antwoord gekregen van Otto. Hij is echt een expert wat het tunen van de MT betreft.
@BS, er zit nauwelijks verschil tussen een ECU 2 en ECU 3 !
Het verschil is dat de ECU 3 geen enkele sensor nodig heeft!
Dus niet de sensor voor de uitlaat en met name niet de air temp sensor die in de koplamp zit! Die heeft de ECU 2 wel nodig!
En dat noem jij nauwelijks verschil?

1) Als dat werkelijk zo is laat de ECU3 in de verpakking en probeer deze te verkopen of te ruilen tegen een nieuwe ECU2. Een ECU3 zou dan alleen voor race doeleinden geschikt zijn, en moet voor elke rit afgesteld worden!

. Dan zou ik het zo kosten neutraal mogelijk houden en een ECU2 op de kop tikken om een goed rijdende MT over te houden.
2) Maar......als het niet zo is. Ik kan me haast niet voorstellen dat die temperatuur sensor niet gebruikt wordt want die regelt het optimale brandstof mengsel als de buitentemperatuur veranderd. Lucht van lage temperatuur en lage luchtdruk bevat meer zuurstof dan lucht van hoge temperatuur en hoge luchtdruk de ECU rekend dan de ideale brandstofhoeveelheid uit. Je zou dan de stage3 set kompleet in kunnen bouwen. Een monteur is hier 6-8 uur mee bezig kosten bij een Yamaha dealer €500,-?
Maar dan heb je wel een goed rijdende stage 3 voor weinig.
Als die paar pk extra er echter weinig toe doet blijf dan bij optie 1......
Succes met het zoeken naar een nieuwe ECU2