Auteur Topic: design/gepruts  (gelezen 68563 keer)

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #60 Gepost op: 14 februari 2014, 12:05:42 »
gelakt en gepoedercoat ....

gepoedercoat lijkt me duidelijk, het rekje

gelakt is ook duidelijk het kontje neem ik aan moet zo en zo.
maar je opmerking als "alles gelakt wordt " , ga je voor een hele nieuwe kleur ? 8)
wat gaat dat dan worden ? :D





zo iets.........

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #61 Gepost op: 14 februari 2014, 13:29:05 »
Dapper hoor, wordt mooi.
Bij een hoogte van de kentekenplaat tot 1.20m mag de hoek tussen de -10 en +30 graden t.o.v. het wegdeksel zijn  ;)
Mag ook meer zijn als er geen zwaantjes in de buurt zijn  :P

Ik heb gezocht en gevonden dat als de kentekenplaat naar achteren gebogen is, dat ie dan 30 graden uit de verticale stand mag zijn.
Als ie naar voren gebogen is, dwz onderkant meer naar voren dan de bovenkant) maar 15 graden. Deze is bij mij het geval. >:( 15 graden schuin ga ik nooit redden, dan raakt de band de kentekenplaat bij inveren.


Volgens mij voldoe jij hieraan: "Indien de vorm van het voertuig zulks vereist...."

Uit http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_14-02-2014

"De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt."

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #62 Gepost op: 14 februari 2014, 22:33:07 »





Volgens mij voldoe jij hieraan: "Indien de vorm van het voertuig zulks vereist...."

Uit http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_14-02-2014

"De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt."

Ik val in de catagorie b
De gradenboog en waterpas heb ik erbij gehouden en dan moet de plaat minstens een schuinte krijgen van 30 graden wil de band niet aanlopen. Volgens voorschrift mag ie maximaal 15 graden schuin staan.

Het rekje en de beugels voor het spatbordje en nummerplaat worden zwart gepoedercoat
Alles wordt weer opnieuw gespoten, weer in geel maar nu een tint donkerder. Nu in de Yamaha competition kleuren geel, wit en zwart. Een streep wit/zwarte schaakbord blokjes vanaf het voorspatbord tot achteren. Een hoop afplakwerk.
Misschien heeft de vechtgenote nog een beter creatief idee.
Haar voorstel was een airbrush op de tank van eekhoorn die een blondine aan het vogelen was. Jatten ze dan m'n tank. ;)

With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #63 Gepost op: 14 februari 2014, 23:28:07 »
@EL44

1e Jij kan beter boetseren dan meten  ;D (Jij valt namelijk in categorie A!)

2e Die eekhoorn met die blondine is me niet geheel duidelijk  ::)

Bedoel je zo iets?


ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #64 Gepost op: 15 februari 2014, 09:53:58 »
eerder zoiets, denk ik:

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #65 Gepost op: 15 februari 2014, 10:46:46 »
eerder zoiets, denk ik.

Weet jij het verschil niet tussen blond en rood?  :-\

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #66 Gepost op: 15 februari 2014, 19:03:13 »
@EL44

1e Jij kan beter boetseren dan meten  ;D (Jij valt namelijk in categorie A!)

Citaat
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

Als de kentekenplaat verticaal staat, staan de bovenkant en onderkant in een verticaal vlak
Als je nu de onderkant van de kentekenplaat verder naar voren zet (richting stuur)  dan de bovenkant, is de van het kenteken voorziene zijde niet meer naar boven gekeerd, maar naar onderen, dus situatie a
Zou je de onderkant verder naar achteren trekken dan de bovenkant, dan heb je de van het kenteken voorziene kant boven, dus b.
Zowat alle motoren hebben situatie b
Ik zal morgen een fotootje maken van de situatie, dan gaat er misschien een licht branden.

With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #67 Gepost op: 15 februari 2014, 22:17:18 »
@EL44

1e Jij kan beter boetseren dan meten  ;D (Jij valt namelijk in categorie A!)

Citaat
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

Als de kentekenplaat verticaal staat, staan de bovenkant en onderkant in een verticaal vlak
Als je nu de onderkant van de kentekenplaat verder naar voren zet (richting stuur)  dan de bovenkant, is de van het kenteken voorziene zijde niet meer naar boven gekeerd, maar naar onderen, dus situatie a
Zou je de onderkant verder naar achteren trekken dan de bovenkant, dan heb je de van het kenteken voorziene kant boven, dus b.
Zowat alle motoren hebben situatie b
Ik zal morgen een fotootje maken van de situatie, dan gaat er misschien een licht branden.

Maar situatie B mag pas als je de bovenrand van de kenteken plaat boven de 120cm zit!!!!!!!
En dat is wel erg hoog Jo   ;)
Vandaar dat in jou situatie en voor bijna alle motoren alleen optie A mogelijk is!!!!!!

Lees de quote van BartjeV maar eens goed door deze is correct!
Ik weet niet of er dan bij jou dan licht gaat branden  ;)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #68 Gepost op: 16 februari 2014, 11:25:39 »
@EL44

1e Jij kan beter boetseren dan meten  ;D (Jij valt namelijk in categorie A!)

Citaat
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

Als de kentekenplaat verticaal staat, staan de bovenkant en onderkant in een verticaal vlak
Als je nu de onderkant van de kentekenplaat verder naar voren zet (richting stuur)  dan de bovenkant, is de van het kenteken voorziene zijde niet meer naar boven gekeerd, maar naar onderen, dus situatie a
Zou je de onderkant verder naar achteren trekken dan de bovenkant, dan heb je de van het kenteken voorziene kant boven, dus b.
Zowat alle motoren hebben situatie b
Ik zal morgen een fotootje maken van de situatie, dan gaat er misschien een licht branden.

Maar situatie B mag pas als je de bovenrand van de kenteken plaat boven de 120cm zit!!!!!!!
En dat is wel erg hoog Jo   ;)
Vandaar dat in jou situatie en voor bijna alle motoren alleen optie A mogelijk is!!!!!!

Lees de quote van BartjeV maar eens goed door deze is correct!
Ik weet niet of er dan bij jou dan licht gaat branden  ;)

In mijn geval zit de van het kenteken voorziene zijde aan de onderkant.Dan mag je 'm 15 graden verdraaien als ie hoger zit dan die 1,2m . Zit ie lager dan mag je 'm maar die 5 graden verdraaien.
Is ook logisch. Als ie hoog zit kun je de nummerplaat nog goed zien, indien laag praktisch niet meer.
Bij BartjeV zijn a en b omgedraaid.

Misschien kan GJ uitsluitsel geven,dan wacht ik nog effe met naar de poedercoater te gaan.
Ik heb GJ effe een pm gestuurd.

PS dat van die eekhoorn en die blondine was zwaar pornografisch. Ze waren bezig met de daad. Dat levert problemen op in Marokko,  gaat m'n kop eraf.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2014, 11:41:46 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

GJ

  • Gast
Re: design/gepruts
« Reactie #69 Gepost op: 16 februari 2014, 12:39:35 »
Een poging om wat duidelijkheid in dit vraagstukje te brengen. Eigenlijk staat het er al: optie a zou bij Jo van toepassing moeten zijn; kentekenplaat in het midden van de motor, tekstzijde naar "boven" gekeerd, niet hoger dan 120 cm vanaf het wegdek, en max 30 graden.

Echter bestaat er ook de regel dat een voertuig zo moet blijven zoals deze ooit door de importeur ter keuring is aangeboden, en zijn type goedkeuring heeft gekregen. Dat is de basis regel.  Staat ook nog een verwijzing naar in de Regeling Kentekens en Kentekenplaten:

Artikel 7
2.Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen, met uitzondering van bromfietsen, moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.

Als daartoe bestemde plaats bedoelt de wetgever de plaats die door de constructeur oorspronkelijk is aangebracht en bedoeld tbv die kentekenplaat.

Dus als je de basisregel aanhoudt, mag je feitelijk niets aan de constructie van het voertuig wijzigen. Blijven er niet veel MT's meer over als daarop gehandhaaft gaat worden..... Buiten dat zijn er niet veel handhavers ("zwaantjes" kende ik nog niet) die zich aan dit soort feiten wagen. Veel verder dan af en toe een geluidsmeting gaat het niet.
Kentekenplaat aan de zijkant van een motorfiets, ter hoogte van bv de achteras, is dus absoluut uit den boze. Mag niet en daar wordt sporadisch op geverbaliseerd.

Even terug naar de casus van Jo; de kentekenplaat in het midden van z'n motor, onder het achterlicht en boven het achterwiel, is dus de beste optie. Discussie over de originele staat van zijn motor, of voldoen aan de oorspronkelijke typegoedkeuring, is m.i. ruim gepasseerd....! De plaat mag hier een helingshoek hebben van max 30 graden. Als je zicht hebt op de linkerzijde van de motor dan loopt de plaat van linksboven naar rechtsonder. zo dus: \ klik Daarbij mag de plaat max 120 cm hoog zijn aangebracht, dat heeft weer te maken met het zicht op de plaat. Vooral die van "de camera"!!!

Optie b, met de max hellingshoek van 15 graden, zie wel eens als de kentekenplaat boven het achterspatbord wordt gemonteerd of bv aan de achterzijde van een sissybar. Feitelijk helt de plaat dan "achterover", zo dus / klik Tevens moet hier sprake zijn van 120 cm of hoger, zodat er voldoende zicht blijft op de plaat. (klopt dan weer niet in het voorbeeldplaatje....)

Deze dicussie is ook al een op een ander forum gevoerd: forum En daar vind je veel terug wat hier ook gezegd is, met nog wat aanvulling.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2014, 13:01:21 door GJ »

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #70 Gepost op: 16 februari 2014, 12:50:43 »
Een poging om wat duidelijkheid in dit vraagstukje te brengen. Eigenlijk staat het er al: optie a zou bij Jo van toepassing moeten zijn; kentekenplaat in het midden van de motor, tekstzijde naar "boven" gekeerd, niet hoger dan 120 cm vanaf het wegdek, en max 30 graden.......................................

Zoals ik al schreef eigenlijk BartjeV het precies goed omschreven, nu maar hopen dat Jo het ook heeft begrepen!  ;)

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #71 Gepost op: 16 februari 2014, 13:58:10 »
Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen ;) , mocht je echter besluiten het anders te maken,
 :P neem ik graag het spul van je over  :P

Het is gewoon Gaaf

Complimenten, en ben benieuwd naar het eindresultaat

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #72 Gepost op: 16 februari 2014, 13:58:58 »
"zwaantjes" kende ik nog niet

Is een Belgisch koosnaampje voor oom agent  ;)

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #73 Gepost op: 16 februari 2014, 16:03:13 »
"zwaantjes" kende ik nog niet

Is een Belgisch koosnaampje voor oom agent  ;)

niet helemaal, zwaantje is koosnaampje exclusief voor politie op de moto.

GJ

  • Gast
Re: design/gepruts
« Reactie #74 Gepost op: 16 februari 2014, 16:26:25 »
"zwaantjes" kende ik nog niet

Is een Belgisch koosnaampje voor oom agent  ;)

niet helemaal, zwaantje is koosnaampje exclusief voor politie op de moto.

Leuk hoor, ben wel benieuwd waar dat nou weer z'n oorsprong heeft.....!