Auteur Topic: design/gepruts  (gelezen 68596 keer)

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #45 Gepost op: 03 januari 2014, 20:01:45 »
prachtig plaatje.
dan heb ik het over je foto op zich.
stel je voor, over 30 jaar een oldtimer motor blad, met als tekst
bijzondere vondsten in old barn's
en wat vinden wij hier in deze oude schuur tussen de rommel ..............jawel een MT met een duck tail  :P

geloof me die MT van jou wordt legendarisch

ga zo door



zo iets.........

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #46 Gepost op: 03 januari 2014, 22:08:13 »
De onderkant zit er gedeeltelijk in. De knipperlichten verkl##@ten het uiterlijk.
Een hele hoop gepeins om die achter in de buurt van het achterlicht kwijt te raken en dat het ook nog een beetje uitziet.
De nummerplaat zet ik op het spatbordje.

Je hoeft geen richtingaanwijzers te nemen, je kan ook nog steeds je hand uitsteken!  ;D

Maar kan je geen knippers op je stuur monteren, van die types die je van voor en achter kunt zien.


eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #47 Gepost op: 03 januari 2014, 22:47:52 »
De onderkant zit er gedeeltelijk in. De knipperlichten verkl##@ten het uiterlijk.
Een hele hoop gepeins om die achter in de buurt van het achterlicht kwijt te raken en dat het ook nog een beetje uitziet.
De nummerplaat zet ik op het spatbordje.

Je hoeft geen richtingaanwijzers te nemen, je kan ook nog steeds je hand uitsteken!  ;D

Maar kan je geen knippers op je stuur monteren, van die types die je van voor en achter kunt zien.



Ik wil persee de orginelen gebruiken, die gaan niet stuk. Zowat op elke treffen zie ik iemand rondrijden, waarvan het knipperlicht alleen nog vast hangt aan de kabel, aftermarket spullen.
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #48 Gepost op: 06 januari 2014, 19:37:21 »
Soms vraag je je af als je aan een auto of motor sleutelt of de ontwerper er geen rekening mee houdt dat er ook nog gesleuteld moet kunnen worden.
Onder de motorkap bij auto's is tegenwoordig alles volgepropt. Bij onze brommer krijg ik het geneacologengevoel als ik onder de accu moet zijn, bij die 2 plastic kapjes.
Eerst moet je zowat 1/3 van de motor demonteren en dan zitten de kabels en relais nog steeds in de weg en zijn kleine handen een groot voordeel.
Vandaag het sluitmechanisme gemaakt, dat zorgt dat het zadel vastgehouden wordt en geopend kan worden.
Als laatste moest dit met een kabel verbonden worden met het slot links onder, zodat als je aan de sleutel draait je het zadel kunt afnemen. Gelukkig ligt de motor grotendeels uit mekaar en moest alleen de accubak verwijderd worden. Het oogje waarin de binnenkabel gehaakt wordt zag je zo zitten en je komt er zowaar bij, maar net niet helemaal.
De buitenkabel kon je zo inhaken, maar die binnenkabel..... Na zo'n uurtje zat het tonnetje eindelijk in het oog. :-[ :-[
Gelukkig werkt het.
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #49 Gepost op: 15 januari 2014, 13:44:53 »
Vandaag het zadeltje weg gebracht om opnieuw te laten overtrekken. Een gedeelte van het schuim wordt vervangen door harder schuim. Ik kon me nog vaag herineren, dat ik pijn aan de kont kreeg op het  origineel zadel na een lang dagje rijden, het was te zacht.
Het kontje is naar het schadeherstel bedrijf voor een laag spuitplamuur.
Zondag had ik fik in de garage.
Eerst had ik een pot met polyesterverharder omgestoten op de houten werkbank.
Om het spul te deppen had ik tissuepapier eroverheen gedrappeert en weer verder gegaan met lassen. Toen ik m'n laskap afzette, zag ik  vuur op de werkbank.
Heb het eerst geprobeerd te doven met een t-shirt dat ook al snel in brand stond. Inmiddels waren de vlammen al 75cm hoog en snel maar de poederblusser erop gericht en met 2 stootjes gedoofd.
Een deel van de garage zag wit van het poeder. Met de stofzuiger het meeste opgezogen, maar van die ging een rood lampje branden, waarschijnlijk zit de filter dicht met het poeder. ???
Toch maar een koolzuurblusser gaan kopen.
With blonds more fun.

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #50 Gepost op: 15 januari 2014, 16:00:03 »
Maak je alles heeeel goed schoon met een poederblusser moet je eigenlijk alleen bij de buren blussen! Het is echt rommel wat erin zit beter een schuim te nemen? Gr eddy
Alles of niets!!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #51 Gepost op: 15 januari 2014, 18:04:02 »
Wat Eddy zegt! Stofzuiger kan je ook weg gooien, dat poeder oxideert alles weg!
Maar het blust prima  ;)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #52 Gepost op: 15 januari 2014, 22:03:42 »
Dan zal ik de garage maar een schrobbeurt geven, anders gaat alle elektronica eraan. >:(
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2014, 14:18:21 »
Het zadeltje is terug van de stoffeerder, nieuw overtrokken en gevuld met harder schuim. Hopenlijk de laatste keer zij ie. ;D
Het kontje zit nu ook in de spuitplamuur.
De laatste dagen heb ik weer wat tijd gehad en een rekje gemaakt, waarop de roltas makkelijk past en een beugel gemaakt voor de kentekenplaat. Die zit nu op het spatbordje.
Een veel mooiere plek voor de nummerplaats is  onder het kontje direkt onder het achterlicht. Rekening houdend met de maximale invering (120mm) kan ie niet vertikaal, maar moet dan schuin staan onder een hoek van 30graden. Eens opzoeken of dat nog legaal is. Aan de zijkant zoals bij choppers is geen gezicht.
Een andere optie voor mooi weer,  is met een beugel op de achterband, zoals nu met dat achterspatbordje maar wat hoger.
De nieuwe banden zitten er ook op. Als alles gelakt en gepoedercoat is, zal ik ook enkele uren besteden aan een poetsbeurt. ;), De laatste keer was zo'n 2,5 jaar geleden.





« Laatst bewerkt op: 13 februari 2014, 14:30:51 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: design/gepruts
« Reactie #54 Gepost op: 13 februari 2014, 16:24:30 »
Het ziet er weer spannend uit !
Behalve het rekje ..... ::)
I'd rather be riding

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #55 Gepost op: 13 februari 2014, 18:04:52 »
Het ziet er weer spannend uit !
Behalve het rekje ..... ::)

Het rekje kan er snel op en af, beter dan met een zware rugzak in de nek.
Is ooit voor een toertje naar Marokko. Af en toe mee rijden en kijken of alles werkt, zo niet, dan  aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2014, 18:22:15 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #56 Gepost op: 13 februari 2014, 18:58:09 »
Goed bezig!! Gr eddy
Alles of niets!!!!

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #57 Gepost op: 13 februari 2014, 19:02:45 »
Dapper hoor, wordt mooi.
Bij een hoogte van de kentekenplaat tot 1.20m mag de hoek tussen de -10 en +30 graden t.o.v. het wegdeksel zijn  ;)
Mag ook meer zijn als er geen zwaantjes in de buurt zijn  :P

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: design/gepruts
« Reactie #58 Gepost op: 13 februari 2014, 19:21:34 »
Is ooit voor een toertje naar Marokko.

Ik ga mee !
I'd rather be riding

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #59 Gepost op: 14 februari 2014, 00:08:18 »
Dapper hoor, wordt mooi.
Bij een hoogte van de kentekenplaat tot 1.20m mag de hoek tussen de -10 en +30 graden t.o.v. het wegdeksel zijn  ;)
Mag ook meer zijn als er geen zwaantjes in de buurt zijn  :P

Ik heb gezocht en gevonden dat als de kentekenplaat naar achteren gebogen is, dat ie dan 30 graden uit de verticale stand mag zijn.
Als ie naar voren gebogen is, dwz onderkant meer naar voren dan de bovenkant) maar 15 graden. Deze is bij mij het geval. >:( 15 graden schuin ga ik nooit redden, dan raakt de band de kentekenplaat bij inveren.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2014, 00:16:46 door eliminator 44 »
With blonds more fun.