Auteur Topic: design/gepruts  (gelezen 68209 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
design/gepruts
« Gepost op: 11 april 2009, 19:09:15 »
Hee mensen

Steeds op zoek naar minder, ben ik van de winter gestart met de bouw van een kort "kontje".
Inmiddels zijn 8 kg polyester verbruikt en ben ik bij het derde prototype. Dit heeft het ook niet. Van voren en achter ziet het niet verkeerd uit. Van de zijkant gezien, mist het wat.
Enkele liters drank hebben ook al niet aan het licht gebracht wat het mist.
Geef eens raad. :idea:







With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
design/gepruts
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2009, 22:57:33 »
Lastig hoor, als je niet precies iemand zijn ideeën weet.

Maar ik zal je wat ideeën geven om te overdenken.

Leuk kontje à la MT-0S, wat stoort is de olietank en die olieleiding
Kan die olieleiding niet onderdoor, op de plek waar de originele uitlaat liep?

Voorbeeld

[albumimg]233[/albumimg]

Hier is het midden gedeelte meer één geheel geworden.

Ik vind persoonlijk de achter kant nu wat te kaal en je concept moet je altijd proberen door te zetten van voor naar achter.
Dus achter geen spatbord dan voor ook geen spatbord. Of dit vind ik nog mooier een veel groter spatbord achter naar de eerste portotypen van de MT.

Voorbeeld

[albumimg]234[/albumimg]

Even die dempers wegdenken; er ontstaat zo meer evenwicht tussen de voor en achterzijde met die spatborden.

Als laatste idee, laat de onderzijde van zadelbrug rechtdoorlopen naar je achterlicht.
Je nummerplaat moet dus omhoog, deze integreer je als racessteun in je zadel. Dan kan het geheel nog iets korter worden.

Maar ja ik heb makkeljk praten, ik hoef het niet uit te voeren.

Succes met de verbouwing!

Big Smile  :)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
design/gepruts
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2009, 15:10:07 »
Ik was er al achter gekomen , dat er nog iets achter het zadel moet.
Een soort race-kontje of een spatbord met hoge zijkanten. Maar dat goed krijgen, zodat het uit alle gezichtspunten goed uitziet of nog beter, een wow-effekt heeft , valt niet mee.
 Het middenstuk van de Wakan vind ik te veel plastic. Maar iets dergelijks wat ie heeft achter het zadel, zou er achter moeten. Het achterspatbordje wat het prototype heeft is ook mooi. Maar dan zou je een los zadel moeten hebben, zonder er iets  onder.
Ik heb er zelf ook al over nagedacht de olietank ergens weg te werken. Anderen vinden het juist prima zo en jammer als ie weg is. Is alles een kwestie van smaak.
Ik zal de tank laten spuiten, zodat ik kan rijden. En het  probleem "kontje over enkele weken nog eens oppakken. Ik ben er bijna 3 maanden mee in de weer geweest. Ondertussen van karton wat "freubelen".
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
design/gepruts
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2009, 23:45:31 »
Respect wat jij zoal aan je MT "freubelt"  8)

Maar voor freubelen in 3D gebruik(te) ik meestal hardschuim polystyreen (is snel met een warmtedraad te modeleren) of polyurethaanschuim (dit materiaal is sterker en met epoxy zeer glad te plamuren)  Je kan hiervan snel een hol afgietsel maken met papier-maché wat je op je MT kan passen, dit kost bijna niets. Je kan als je eenmaal een basis hebt uit schuim deze snel aanpassen door er een stuk aan te plakken of af te halen en dan een nieuw afgietsel te maken. Maar dit even terzijde.

De belangrijkste vraag is nu, hoe groot is je tank nu geworden?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
design/gepruts
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2009, 19:23:13 »
@ BS

Die tip met schuim is goed. Je ziet direkt het resultaat en als het goed is kun je er een mal van maken. Dat bespaart een hoop tijd.

Tank.
Ik ben niet in de breedte of hoogte gegaan, dat vond ik niet mooi, maar dat had wel een hoop liters kunnen opleveren.
De zijkanten heb ik een stuk naar voren gezet. Dat levert 1,6 liter op. Dat  gaat alleen als je stuur een stuk rechter is als orgineel, anders komt het stuur tegen de tank. Daardoor heb ik wel weer een nieuw plastik kapje moeten maken, tussen tank en kontaktslot.
Aan de onderkant is er ook wat bijgekomen. Zo'n 2,5 l.  Dat kan alleen als de luchtfilterkast verwijderd is. Indien je de stage 3 trechters monteerd , zou dit nog een stuk meer kunnen zijn.
In totaal zo'n 4 a 4,5 liter meer.
Het zal spannend zijn als de eerste keer getankt wordt. Rijden door de Ardennen op zondag zal nu een stukje relaxter zijn.
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2010, 20:47:41 »
Hee mensen, effe een tussenstand van m'n gepruts deze winter.
Het werk van vorige winter is niet helemaal voor niks geweest. Op het eind was me wel duidelijk waaraan het schorte. Het probleem was dat het restant van het orgineel zadel te grof/te hoog was.
Van de zomer heb ik ergens een ducati met een leuk zadeltje zien staan en dat gekocht.
Het subframe is gelast, het zadel zit er vast aan, de elektrik heeft zijn plaatsje gevonden en het kontje is ver gevorderd.
Verder zal ik de raad van BS opvolgen en nog een achterspatbord erop zetten en kijken wat dat doet met de looks.



Het laatste fotootje is niet zo goed. Je ziet niet de diepte.
Schiet er maar op.
With blonds more fun.

willem

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2010, 21:32:13 »
Best kinky,  8)

had je niet beter het motorblok in een zelfgemaakt frame kunnen zetten? scheelt veel werk. ???

Respect!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2010, 22:05:39 »
Oei, wat een lekker kort kontje! :-*

Maar moet je niet ergens nog wat ruimte creëren om wat electronica aan te sluiten en op te bergen? :o

Het spatbord zie ik niet als het grootste probleem, maar om die verplichte nummerplaat mooi weg werken is een veel groter probleem denk ik.

Achterspatbord niet te kort maar mooi over het wiel laten buigen à la consept MT. Of................
helemaal geen spatbord, voorspatbord erook af en een minimaal cross-spatbordje onderaan de brug onder je koplamp vastmaken.

Nu die nummerplaat; ik denk dat je een unieke MT maakt als je die plaat toch onder je zadel weg kan werken. Die plaat kan rustig wat achteroverhellen als die van achter maar goed zichtbaar is. Je kan je plaat dan om de vertikaal ook iets rond buigen zodat hij mooi om dat kontje past. Twee led balkjes links en rechts van je plaat als richtingaanwijzers en een rond rem/achterlicht aan het einde op je spatbord.
En dan alles in een matte titanium kleur met een paar glanzende lengte strepen over je MT......................
Ik zie het al helemaal voor me.

Maar het is helaas jouw MT-01. :'(

Succes.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2010, 22:15:11 door Big Smile »

Alex

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 18
  • MoTor=vrijheid, beleving en versnelling
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2010, 22:43:38 »
Mooi resultaat al, hoor. Raar wat een beetje meer zitje al kan doen. Het beste van alles is dat het blok nu alle aandacht krijgt, en dat is toch het meest bijzondere van de MT.
Succes!

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2010, 10:17:55 »
Je laatste dysign ziet er erg goed uit :P ben benieuwed naar de look met een spatbord ;D
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2010, 20:33:19 »
tja wat moet ik er van zeggen, zie er nu nog niet veel in, zal de brommert af moeten zien, nu vind ik het echt nog niet zo

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2010, 21:20:14 »
@ BS De elektronica past onder het zadel. Ik heb wel de kabelboom moeten open snijden om 'm in de juiste vorm te krijgen en later weer dichtgetaped. Aan het frame pje zijn  beugeltjes gelast waar aan de relais zijn ingehaakt
Alleen voor de PC was geen plek, die verhuist onder de tank.

De nummerplaat kan tegen de achterkant, onder het zadel, heb ik al geprobeerd.
Het hangt van de looks af, of ik het spatbord er ook uiteindelijk opzet.
Waarschijnlijk zal er voor de Duitse Polizei toch iets op moeten.

@ Willem. Ik ben inderdaad van plannen om tzt een frame te maken.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2010, 23:30:39 »
@ BS Alleen voor de PC was geen plek, die verhuist onder de tank.

PC verhuist onder de tank?  :o
Ik denk dat dat niet goed gaat komen, de temperatuur wordt daar voor de PC veel te hoog, zodat je ernstige ontregelingen kan verwachten bij warm weer en bergritten. En je gaat de gevoelige electronica in de PC wel erg dicht bij je bobines plaatsen. Bobines geven altijd hoog-frequent electrische storingen af. Ik denk dat je hem toch het beste onder je zadel moet zien kwijt te raken!

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2010, 09:07:12 »
Idd Lijkt mij ook niet idiaal om daar je PC te plaatsen.
Ik denk dat z'n chopper spartbord wel goed zal staan, plat over de band. Zonder word je rug beetje zwart  ;D
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: design/gepruts
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2010, 10:16:22 »
@ Eliminator denk eens na over air intake ,s aan de zijkant van het frame,daar kun je veel elektronica in kwijt
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.