Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084344 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1875 Gepost op: 20 mei 2015, 10:41:36 »
ik ben al in heel veel landen in Europa geweest...en eigenlijk altijd illegaal rond gereden ...met name ivm met uitlaten zonder E keuring! Alleen Zwitserland durf ik niet in  :-[ Buiten Frankrijk, waar ik aan de kant gezet werd voor het geluid van mijn Akras, en ik met veel geluk en en bluf doorheen kwam, heb ik nooit problemen gehad.

Zolang je je netjes gedraagt en niet als een idioot rond rijd en zolang je niet opvalt dan is er weinig aan de hand. Ook als je in een groep rijd niet.

Maar valt er 1 op door raar gedrag, teveel herrie of in dit geval,geen knippers...dan zetten ze de hele groep aan de kant en word iedereen gecontroleerd ! Aangezien 80% van ons met Stage 2 of DAM rijd loopt iedereen dus een risico dat het weekend ten einde is  :(

Ik ga het risico niet lopen dat ik aan de kant gezet word omdat iemand in de groep zonder knippers rijd, wat voor de Polizei makkelijk waar te nemen is, en ik op mijn illegale Stage 2 gepakt word  ! Misschien ben ik nu aan het doemdenken maar het zij zo. Ik ga dus zeker niet in 1 groep met Kees rijden !
Sorry Kees, maar dat is mijn mening  :-X

Ook al spreek je goed Duits, dan kom je waarschijnlijk met die knippers nog weg....maar niet met uitlaten zonder E keuring !!!

Tja Bart
Sorry hoor, maar zelf rij je daar straks met S2 en open dempers rond, zoals ik meen even terug gelezen te hebben. Die zou je dan toch ook maar heel snel moeten aanpakken?!
Ik voel hier toch een lichte paniek waar die niet nodig is. 't zullen wel de reiskriebels bij de deelnemers (heb ze zelf al) en het orga team zijn na al het (zeer gewaardeerde) voorbereiden.

Afgelopen zondag nog eventjes in zo maar een tourgroep meegereden, gewoon voor de ervaring, kreeg alleen maar duimen omhoog daar.
Drie keer in totaal de Hermandad tegengekomen, niks aan de hand.
Wij zijn toch geen pukkelige gastjes die op haren en snaren hun kick moeten halen?
Je rijstijl is net als lichaamstaal, als die overtuigt is er niets aan de hand.

Groet van een bezadigde ouwe .....

Kees

Ik ben het helemaal met Bart eens, je werkt je en ons in de kijker.
Of er illegale uitlaten op zitten is niet met een oog te zien, daarvoor zal de politie ons eerst aan de kant moeten zetten, de boel inspecteren en eventueel een geluidstest moeten doen.
Dat risico is te nemen.

Veilig is het ook niet, hoe wil je dit doen op rotondes als je rechtsaf moet. Hand uitsteken en gas geven?
Gaat niet, dus geen hand uitsteken en maar gas geven en die ander die de rotonde wil oprijden ergert zich dat je geen richting aangeeft.
Ik erger me kapot  dat ongeveer 1/3 tot de helft van de verkeersdeelnemers te dom of te lui is om nog richting aan te geven, sta je daar maar te wachten op zo'n sukkel.

Om gewicht te besparen, helpt een dieet of wat laxeermiddel, maar door plastic onderdelen af te schroeven aan de motor bereik je niet veel.  Het gewicht zit 'm in het blok, wielen+banden en voorvork.
Ik heb al veel van m'n motor afgeschroefd, maar steeds eerst nagedacht hoe ik de motor rijdbaar kon houden.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 10:52:52 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1876 Gepost op: 20 mei 2015, 10:47:52 »
Mijn motor wordt max 1 keer per jaar gepoetst.
Ivm EOD, gisteren in de week gezet en gesopt. Vandaag ben ik bezig de lak te cleaneren, komt onder het zadel een raar ratelend geluid, als of een relais vasthangt/aantrekt.Sleutel zat niet in contact. In de klok knipperde snel het rode lichtje. Starten wou ie niet. Na wat gepruts en rechtop zetten, startte ie toch.
Heb 'm een poosje laten lopen, zodat eventueel vocht verdampt.
Hij houdt duidelijk niet van een poetsbeurt ???

Hoe kan je "rat-bike" nu gaan poetsen?
Levensgevaarlijk!
Dat is hetzelfde als wij gaan sleutelen op het laatste moment.  ;)

Ja, ik ga niet met een gerust hart naar het EOD. Ergens is water ingekomen en maakt contact. :(
With blonds more fun.

Tartofraiz

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1877 Gepost op: 20 mei 2015, 11:46:46 »
Moet ik een tweede rail meenemen voor mijn aanhanger ?  ??? ;D

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1878 Gepost op: 20 mei 2015, 12:20:12 »
Moet ik een tweede rail meenemen voor mijn aanhanger ?  ??? ;D

Zetten we de jouwe in de berm en de mijne op de aanhanger. ;)
With blonds more fun.

Tartofraiz

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1879 Gepost op: 20 mei 2015, 12:48:09 »
Niet nodig. Er kunnen 2 MT's op mijn aanhanger. Als ik de tweede rail meeneem ....

En ik rij via Aachen/Leuven  ::)
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 12:51:40 door Tartofraiz »

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1880 Gepost op: 20 mei 2015, 15:22:50 »
Reflector achteraan in ere hersteld. Heb er vrijdag nog 2 extra bij (zelfklevend) voor diegenen die het wensen.
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1881 Gepost op: 20 mei 2015, 15:38:19 »


Zolang je je netjes gedraagt en niet als een idioot rond rijd en zolang je niet opvalt dan is er weinig aan de hand. Ook als je in een groep rijd niet.

Maar valt er 1 op door raar gedrag, teveel herrie of in dit geval,geen knippers...dan zetten ze de hele groep aan de kant en word iedereen gecontroleerd ! Aangezien 80% van ons met Stage 2 of DAM rijd loopt iedereen dus een risico dat het weekend ten einde is  :(

Ik ga het risico niet lopen dat ik aan de kant gezet word omdat iemand in de groep zonder knippers rijd, wat voor de Polizei makkelijk waar te nemen is, en ik op mijn illegale Stage 2 gepakt word  ! Misschien ben ik nu aan het doemdenken maar het zij zo. Ik ga dus zeker niet in 1 groep met Kees rijden !
Sorry Kees, maar dat is mijn mening  :-X

Ook al spreek je goed Duits, dan kom je waarschijnlijk met die knippers nog weg....maar niet met uitlaten zonder E keuring !!!


Ik ben het helemaal met Bart eens, je werkt je en ons in de kijker.
Of er illegale uitlaten op zitten is niet met een oog te zien, daarvoor zal de politie ons eerst aan de kant moeten zetten, de boel inspecteren en eventueel een geluidstest moeten doen.
Dat risico is te nemen.

Veilig is het ook niet, hoe wil je dit doen op rotondes als je rechtsaf moet. Hand uitsteken en gas geven?
Gaat niet, dus geen hand uitsteken en maar gas geven en die ander die de rotonde wil oprijden ergert zich dat je geen richting aangeeft.
Ik erger me kapot  dat ongeveer 1/3 tot de helft van de verkeersdeelnemers te dom of te lui is om nog richting aan te geven, sta je daar maar te wachten op zo'n sukkel.

Om gewicht te besparen, helpt een dieet of wat laxeermiddel, maar door plastic onderdelen af te schroeven aan de motor bereik je niet veel.  Het gewicht zit 'm in het blok, wielen+banden en voorvork.
Ik heb al veel van m'n motor afgeschroefd, maar steeds eerst nagedacht hoe ik de motor rijdbaar kon houden.
[/quote]

Ok ik ben overtuigd, heb net van Tim zijn oude maar voor Eloise qua stijl heel mooi passende set LED knippers gekregen, dank oh Tim!!!
In Wormer een geschikt relais kunnen scoren en vanavond trek ik tank en airbox eraf, aansluiten en begin met montage punten aanpassen. Morgen avond klaar voor testrit. Vrijdag Venlo en Willingen.
Sorry voor het gedoe gasten!

Kees


eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1882 Gepost op: 20 mei 2015, 16:02:14 »

Ok ik ben overtuigd, heb net van Tim zijn oude maar voor Eloise qua stijl heel mooi passende set LED knippers gekregen, dank oh Tim!!!
In Wormer een geschikt relais kunnen scoren en vanavond trek ik tank en airbox eraf, aansluiten en begin met montage punten aanpassen. Morgen avond klaar voor testrit. Vrijdag Venlo en Willingen.
Sorry voor het gedoe gasten!

Kees


Ik weet niet wat je er allemaal vanaf hebt geschroefd, maar het knipperlichtrelais zit onder het zadel, daarvoor hoeft de tank en airbox er niet vanaf.
With blonds more fun.

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1883 Gepost op: 20 mei 2015, 16:50:51 »
Bedankt Jo, anders kan ik niet bij de aansluitstekkers die ik weggestopt had.
Heb nl. ook een andere koplamp.

Duimen dat het goed gaat met je prachtige bike!

Kees

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1884 Gepost op: 20 mei 2015, 21:24:00 »
Reflector achteraan in ere hersteld. Heb er vrijdag nog 2 extra bij (zelfklevend) voor diegenen die het wensen.

Dibs! Wil wel een heul klein plakkertje op de onderkant van mijn nummerplaat...

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1885 Gepost op: 20 mei 2015, 21:25:04 »


Ok ik ben overtuigd, heb net van Tim zijn oude maar voor Eloise qua stijl heel mooi passende set LED knippers gekregen, dank oh Tim!!!

Kees


Graag gedaan Kees, hoop dat je er plezier van hebt!

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1886 Gepost op: 21 mei 2015, 00:44:01 »
Voor het EOD wordt het met de knippers (en de hele fiets trouwens) nog "rough but ready" aka ratbike.
Net nog de airbox opengemaakt, helemaal schoon, afgelopen 1000 test kilometers geen olie in geblazen,
kijk dat zie ik graag. Morgen toch ook nog maar het bougie beeld bekijken.
 
Goeie reis morgen Tim & Bart!
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2015, 00:52:22 door tripleXsix »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1887 Gepost op: 21 mei 2015, 19:01:57 »
Niet nodig. Er kunnen 2 MT's op mijn aanhanger. Als ik de tweede rail meeneem ....

En ik rij via Aachen/Leuven  ::)

Jules, ik vind het super dat je dat aanbod doet, maar het is niet nodig. Ik heb vanmiddag een tourtje gemaakt en ie loopt prima.
With blonds more fun.

MTfanaatDrenthe

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 229
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1888 Gepost op: 21 mei 2015, 21:48:41 »
Ik heb me een poosje terug aangemeld bij Yamaha MT-01 netherlands facebook pagina maar is nog niet geaccepteerd.. Wie regelt dat??

En @big smile:

Ik heb ook een mail gestuurd ivm de goody bag. Had geen reactie teruggekregen, maar afgelopen woensdag kreeg ik hem toch thuis gestuurd! Helemaal top!  8)

MTfanaatDrenthe

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 229
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1889 Gepost op: 21 mei 2015, 21:53:54 »
Bij deze wil ik ook alle nieuwe leden welkom heten. Zie jullie vast wel op een aankomend treffen.  :)